Follow osdphoto on Twitter

16 April 2009

Arlanda, nu kommer inlägget!

Nu efter mycket väntan så kommer inlägget från Arlanda! Det hela började med att jag var mellan mitt gamla och nya jobb, så jag och Amanda passade på att ta en tur till Stockholm. Ovanligt nog så var flyget dyrare än tåget och inte bara lite heller utan billigaste flygstolen jag hittade hade det dubbla priset mot tåget. Tåg till Uppsala fick det bli där jag och Amanda bodde hos min morbror. Första dagen blev i Stockholm där man fick följa med som en vante på alla dessa klädbutiker men vad har man för val när man har tjej? Efter dagen på stan åkte vi hem till min morbror som hade några gamla polare hemma och dom hade öppnat en vinare och hade lite trevligt. En vire tackar man inte nej till tänkte jag och slog mig ner!

Sen kom söndagen eller 'Arlandadagen' som jag kallar den och självklart var det molnigt väder (Åkte hem på måndagen och då var det sol hela kvällen och landningar 01L, Lagom sur blev jag då att jag missade det, Sjögren fick i alla fall upp en 10 bilder från den kvällen) men inte så ofta man är på Arlanda så bara att fota i alla fall! Jag personligen fotar helst bara i soluppgång och -nedgång då det är då jag är nöjd med ljuset men nu fick man fota mitt på dan i alla fall.

Bodell och Ronén anslöt oss ute i Märsta och sen begav vi oss ut till 26an, ja jag vet det är tråkigt men vad ska jag göra åt det?
Väl ute så fick man äntligen ta en bra bild på MAS 744an och bara det gjorde det värt att pulsa genom snön ut till 26an! Ingen av oss har bil där nere så gå var det vi fick göra!

Tryck för större bild
MAS91 Från KEWR!

Tryck för större bild
Björnen.

Amanda hade lånat en Canon 1000D från skolan och fick låna ett 75-300 med IS av Bodell och var med hela dagen och fotade och jag blev överaskad över hur snabbt hon lärde sig, vist hon fotar ganska mycket men inte flygplan!


En kall men nöjd Amanda.

Tryck för större bild
Första gången som jag tog dem med nya färgerna.

Tryck för större bild
Samma sak gäller för Skyways nya målning.

Men mitt på dagen var det kallt och ruggigt och det blev lite väl för Amanda. Bodell och Ronén hade redan givit upp och gått tillbaka till terminalen för att äta!



Sen kom dem tillbaka med tog inte länge innan det bara var Bodell kvar. När vi var nöjda gick vi bort mot platta Kalle (?) där jag med en sten i mitt bröst hittade SE-DMT utan motorer stå ute i snön.

Tryck för större bild




Jag och Bodell som gör allt för att få en bild utan staket på!

Där var vi kvar ett tag för att sedan ge oss av tillbaka mot terminalen där det blev en väldigt säker middag på Max, säker på så sätt att vi var tvungna att gå igenom säkerhetskontrollen för att komma in! Dragit ut väldigt mycket på tiden med detta inlägg och lite ur tiden nu när sommaren står på tur men kan som inte hoppa över det heller för då får vi så få inlägg xD


Den långa vägen hem.

Simon Brygg - Ostersund Photography

1 comment:

  1. Får följa med fler gånger, var riktigt skoj. Om man räknar bort vädret! :)

    ReplyDelete