Söndag har länge varit lika med spottingdag för oss (är man bara ledig under helgen är det inte så mycket att välja på), och idag var det rätt bra med aktivitet här. Som tidigare nämnt så åkte Niklas, Simon och Jonas Bodell (känd från Stockholm) ut för sig, Peter och Jonas (Herjeby) tog en egen bil och kom fram till Frösön ca 1030.
Strax därefter togs första rörelsen, BMI (British Midland).
BMI, Boeing 757-28A (G-STRY)
Därefter skulle SAS anlända, de var dock försenade, så vi tog oss in till flygplatsens parkering och fotade NextJets SAAB 340 (SE-LJN)
Niklas stirrar ut i horisonten.
Peter och Simon spexar på.
Kort därefter anlände BMI#2, även den från London Heathrow. Ljuset var dessvärre emot oss så att säga, så vi beslöt att äta lunch och återkomma senare till starten för BMI.
Detaljbild på BMI (Star Alliance), Airbus A320-232 (G-MIDX)
Efter lunchen tog vi oss upp till tornet och tog starten av BMI därifrån, det kändes som ett fördelaktigt val då resten av området runt flygplatsen låg under en halvmeter snö..
Jonas och Niklas väntar i värmen.
BMI (Star Alliance), Airbus A320-232 (G-MIDX)
Golden Air (Fly Jämtland) var försenad upp, så vi tog en sightseeingtur runt Östersund medan vi väntade.
Av någon anledning åkte vi till snötippen, på den här bilden syns bland annat Frösöberget (längst till vänster) och toppen av Arctura (till vänster om Jonas huvud).
Efter färd tillbaka till Frösön togs starten på Golden Air (Fly Jämtland) och SAS.
Golden Air, Saab 2000 (SE-LTU)
SAS, Boeing 737-683 (SE-DNX)
Överlag blev väl dagen lite sådär, trafiken var det dock inget fel på, "lite bättre ljus på det här bara", som vi (tyvärr alltför ofta) brukar säga.
//Peter Eriksson - Ostersund Photography
22 February 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Tack för helgen grabbar, drar själv ut nu lördag morgon till ARN för att ta lite bilder i det underbara vädret ;)
ReplyDelete