Follow osdphoto on Twitter

03 March 2009

Inskolning på Diamond DA-40 i veckan!

Efter lång väntan och en allmänt lång vinter med lite flygning så är det på gång! Inskolning på DA-40n. Har sedan jag tog mitt flygcertifikat endast flugit PA28a och inget ont om den fina maskinen men tyvärr så har den blivit dyr.
Vad är då alternativet? Jo det är Diamond DA-40, en maskin med halva timpriset! Först var jag inte alls intresserad av att flyga den då den haft en del barnsjukdomar men maskinen känns nu säker efter att man givit den en helt ny motortyp.
Ja i alla fall så bestämde jag mig för att flyga in mig på maskinen och då inleds det med en helkväll på klubben med teori och genomgång av maskinen. Efter teorikvällen så var det att sätta sig ner och gå igenom manualen och svara på 88 teorifrågor som flygläraren ska kontrollera innan inflygningen på maskinen. Teorin är jag klar med och maskinen är bokad på onsdag och torsdag för flygning med min gamla flyglärare Kjell-Åke. Så sitter nu och tränar på nödchecklistan och funderar på att sova då jag och Peter samt min sambo Amanda ska ta oss en morgonflygning med PA28an i morgon (bilder kommer från det också såklart).



//Simon Brygg - Ostersund Photography

No comments:

Post a Comment