När vi konstaterat att detta funkade bra så tog vi fram fotoskrivaren och skrev ut slutprodukten.
Peter gjorde det mesta jobbet och under tiden så höll jag koll på LFV för lite spotting.
När vi fått fram den färdiga remsan så satt vi dit den och för att få det hela vattentätt så tog vi ut en bit klisterfilm som överlappade texten. Detta blev då det slutliga resultatet för våran logga på motljusskyddet;
Efter en titt sen på LFV så kom vi fram till att vi skulle åka ut för lite spotting då SK2064 kom som en MD-82 och att lite senare så skulle Cyprus Turkish Airlines komma för vad som ser ut som sista gången för i år.
Så jag och Peter ger oss ut till flyget och på vägen ditt pratar vi med Niklas som också ska ut och ta landningen på Turkish. Då stod vi inte på samma ställe då jag och Peter bara hade tid att ta landningen.
Först kommer SK2064 och när det är dags för dem att åka igen så får styrman för sig att han är i Örnsköldsvik och ropar upp "Örnsköldsvik tower Scandinavian 2065 ready for taxi" Så frågan är, sa han fel eller var han fel? ;) Han får i alla fall en kommentar tillbaka av tornet "Scandinavian 2065 Taxi to holding point runway 30 via Fox and this is Östersund" Felsägning som blev ganska rolig!
Efter att Sasen åkt så kunde vi bara invänta Turkish som skulle ankomma 1720. Under tiden som vi väntar så drar Nextjets kvällstur till Bromma också från bana 30.
Sen slutligen så kommer turken precis som regnet paserar över fältet och det bildas lite snygga vortex efter den.
/Simon Brygg - Ostersund Photography
No comments:
Post a Comment